Enklare betalning med Billogram

Billogram

 

Junet samarbetar med Billogram

Sedan juni 2021 betalar du dina fakturor via vår leverantör Billogram. Samarbetet gör det enklare för dig som kund att betala och hålla koll på dina fakturor. Övergången skedde automatiskt och du fortsatte med den betalningsmetod du hade sedan tidigare.

Samarbetet med Billogram innebär en mängd fördelar för dig som kund. Speciellt för dig som vill byta från pappersfaktura till digital faktura.

Fördelar

Vanliga frågor

Kontakta oss

Övergångsdatum

 

Enkelt och tryggt

Med Billogram får du enkelt en överblick över dina betalningar. Utseendet är nytt och modernt och det kräver inte mer än en snabb överblick för att se hur mycket snabbare och enklare betalningsprocessen är.

  • Få en tydlig överblick över dina betalda/obetalda fakturor och minska risken för felbetalningar.
  • Har du en fakturafråga? Ställ frågan till vår personliga kundtjänst – med ett klick från fakturan.
  • Välj mellan flera betalsätt och betala var du än är. Betala direkt eller schemalägg betalningen.

Dessutom – om du väljer att byta till digital faktura från pappersfaktura – sparar du inte bara pengar, du sparar även på miljön och gör vår planet en tjänst.

Junet Billogram

 

Vad behöver jag göra nu?

Bytet sker automatiskt, du behöver inte göra någonting, du kommer att fortsätta med samma betalningsmetod som tidigare om du inte ändrar något.

E-faktura/Autogiro
Betalar du via Autogiro eller E-faktura? Inga problem. Dina medgivanden förs automatiskt över till Billogram. Du behöver inte göra något.

Pappersfaktura
Om du betalar via Pappersfaktura kommer du att fortsätta med det. Fakturan kommer att skickas från Billogram, så du kommer att betala till ett nytt bankgironummer, men annars kommer allt att fungera som vanligt. Skulle du däremot vilja slippa faktureringsavgiften, den manuella hanteringen, samt göra planeten en tjänst, kan du enkelt registrera din e-postadress genom att ange den i kontaktformuläret nedan. Skriv ”Jag vill byta till E-postfaktura” i ditt meddelande.

E-postfaktura
Om du betalar via E-postfaktura kommer du fortsätta att få e-post skickade till dig. E-postmeddelandet kommer att avisera dig om att du har en faktura att betala och länka dig till Billograms interaktiva webbfaktura, där du betalar din faktura med ett par enkla klick, istället för att manuellt lägga in en betalning via din internetbank.

Har du bytt e-postadress eller vill du byta från Pappersfaktura till E-postfaktura? Skriv till oss och ange din e-postadress i kontaktformuläret nedan. Skriv ”Jag vill byta till E-postfaktura” eller ”Jag har bytt e-postadress” i ditt meddelande.

 
Kontakta oss om du har frågor

 

Vanliga frågor

Varför har jag fått en faktura från Billogram?
Vi har just bytt till Billogram, en modernare fakturatjänst som gör det smidigare för dig som kund att ta emot och betala dina fakturor. Med den får du tillgång till användbara funktioner som chatt med kundtjänst och tillgång till din fakturahistorik.

Om du har Pappersfaktura fortsätter du med det som vanligt. Bankgironumret är nytt, men annars är allt som vanligt. Men Billogram erbjuder även en smidig och miljövänlig digital faktura, som skickas till din e-post. Med den får du tillgång till fler användbara funktioner, som chatt med kundtjänst och tillgång till din fakturahistorik. För att byta till digital webbfaktura, fyll i din e-postadress via kontaktformuläret nedan och skriv ”Jag vill byta till E-postfaktura” i meddelandet.

Hur kan jag ta del av den nya webbfakturan?
Om du har E-postfaktura behöver du inte göra någonting, du kommer automatiskt att ta del av den nya webbfakturan! Om du har Pappersfaktura och vill förenkla dina betalningar så kontaktar du oss, skriver att du vill ha E-postfaktura, och anger din e-postadress.

Om du har fler obesvarade frågor vänligen se Kundservice – Vanliga frågor, eller ställ din fråga i kontaktformuläret nedan.

Junet Logo

 

Övergångsdatum

Maj 2021 – Din sista faktura skickades från vår tidigare leverantör
Juni 2021 – Din första faktura skickades från Billogram

Har du frågor om din faktura eller Billogram?

Kontaktformulär

När du inleder kontakt via kontaktformuläret sparas de uppgifter som du lämnar hos Junet tills de inte längre behövs. Detta för att vi ska kunna besvara dina frågor och behandla ditt ärende. Mer om personuppgifter och hur vi hanterar dessa kan du läsa om i vår integritetspolicy.