Slutförda arbeten

Fiber-tv (Kalejdo)

Publicerad: 3 december 2019 kl 15:51 – Uppdaterad: 22 januari 2020 kl 11:01

En del kunder i Jönköping Stadsnät (Wetternet) upplever bild- och ljudproblem med sin fiber-tv.

Status: Felsökning pågår.

Eventuell lösning: Starta om utrustning enligt nedan steg:

  1. Stäng av fiberkonverter (stadsnätets utrustning) genom att dra ur strömadaptern från eluttaget
  2. Stäng av egen utrustning (tv-box, router, etc.) genom att dra ur strömadaptern från eluttaget
  3. Starta fiberkonverter genom att ansluta strömadaptern till eluttaget
  4. Vänta 5 min
  5. Starta egen utrustning (tv-box, router, etc.) genom att ansluta strömadaptern till eluttaget
  6. Vänta 5 min
  7. Färdigt

Om du har följt stegen ovan i detalj, och det fortfarande inte fungerar, så rekommenderar vi dig att vänta, och hålla dig uppdaterad via denna driftstatus. Vi kommer att uppdatera informationen här när vi vet mer.